Wanneer heb ik een betalingsachterstand?
U heeft een betalingsachterstand in drie situaties:
U heeft niet genoeg geld op uw rekening. Wij kunnen daardoor de automatische incasso niet uitvoeren.
Uw maandhuur staat niet voor de eerste van de maand op onze rekening.
U moet nog een andere rekening van Elan Wonen betalen.
Wat gebeurt er bij een betalingsachterstand?
Als u een betalingsachterstand heeft, krijgt u hierover een brief van ons. U kunt dan alsnog betalen. Doet u dat niet (op tijd?) Dan schakelen we een deurwaarder in. Houd u er rekening mee dat u dan misschien ook incassokosten aan de deurwaarder moet betalen.
Voorkom betalingsproblemen
Bekijk de website van het Nibud voor praktische hulp bij de aanpak van uw problemen.
Betalingsregeling
Kunt u uw huur niet betalen? Dan kunt u soms een betalingsregeling afspreken. Dit betekent dat u de achterstand in delen terugbetaalt. Hiervoor moet u zich aan afspraken houden. Een medewerker van ons team Huurincasso bespreekt de voorwaarden met u. U kunt een betalingsregeling aanvragen door op de button 'Betalingsregeling afsluiten' te klikken.
Schuldhulp in Haarlem en Heemstede
Brengen schulden u in de problemen en woont u in Haarlem? Neem contact op met de afdeling Schuldhulpverlening van de gemeente Haarlem, Zijlvest 39. Zij zijn telefonisch bereikbaar tussen 9.00 en 10.00 uur op nummer (023) 511 42 00.
Woont u in Heemstede? Neem dan contact op met afdeling Sociale Zaken van de gemeente Heemstede, Raadhuisplein 1. U kunt (023) 548 58 68 bellen. Dit kan op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur.